Aktualności

Kolejna ofiara oszustów straciła pieniądze

Data publikacji 18.08.2021

Prawie 70 tysięcy złotych straciła 27-latka, z którą skontaktował się rzekomy bankowiec. Młoda kobieta przekazała oszustowi kody blik, a jakby jeszcze tego było mało, wpłaciła do wpłatomatu gotówkę, która wcześniej wypłaciła z bankomatu. Apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami, które przedstawiają się jako pracownicy banków.

Policjanci z Adamowa zostali powiadomieni o oszustwie którego ofiara padła 27-latka z gminy Krzywda. Młoda kobieta straciła prawie 70 tysięcy złotych. Ze zgłoszenia 27-latki wynikało, że w ubiegłą sobotę skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna, przedstawiający się jako pracownik banku. Rzekomy bankowiec powiedział, że ktoś próbuje przejąć jej konto bankowe i wziąć na jej dane kredyt. Mężczyzna zapewniał ją, że współpracując z nim uniemożliwi oszustom wypłatę pieniędzy z jej konta. Rzekomy bankowiec zasugerował założenie subkonta, na które 27-latka miała przelać pieniądze swoje konto. Nieświadoma podstępu kobieta, wygenerowała i przekazała mężczyźnie 10 kodów blik. Jak się później okazało oszust wykorzystując te kody wypłacił 20 tysięcy złotych.

Jakby tego było mało, mężczyzna jeszcze polecił młodej kobiecie, by udała się do bankomatu w Łukowie. Tam mężczyzna kontaktując się telefonicznie z 27-latką polecił jej wypłacenie z bankomatu pieniędzy. Pokrzywdzona kilkakrotnie wypłacała gotówkę, którą następnie przekazywała do wpłatomatu, wpisując 6-cyfrowe kody przekazane jej przez rozmówcę. 27-latka wypłaciła i następnie wpłaciła prawie 50 tysięcy złotych.

"Bankowiec" rozmawiając z młodą kobietą zapewniał ją, że o oszustwie którego ofiarą mogła paść, on zawiadomi policję. Jak można było przewidzieć, rzekomy bankowiec był oszustem i nie zawiadomił mundurowych o przestępstwie. O oszustwie policję powiadomiła pokrzywdzona 27-latka,która straciła prawie 70 tysięcy złotych.

Kolejny raz apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Nie należy również ulegać namowom rozmówców, nie przekazywać im żadnych danych i kodów. Zalecamy kontakt z ogólnodostępnymi numerami infolinii bankowych, gdzie prawdziwy konsultanci mogą nas poinformować o podejrzanych transakcjach finansowych.

asp. szt. Marcin Józwik

Powrót na górę strony